ROZMOWY PO TAŃCU | PROWADZĄ: HANNA RASZEWSKA KURSA I ANNA DUDA
Czwartek 02.06.2022
godz. 21:30 – z artystami festiwalu rozmawia Hanna Raszewska-Kursa
BTL Lalki – kawiarnia teatralna, K. Kalinowskiego 1
„Mobilność”, czyli hasło tegorocznego Festiwalu, ma wiele wspólnego z improwizacją. Mobilność uwagi, szybkość decyzji, dynamika kontynuacji i porzucania przyjętych rozwiązań – to wszystko może zaobserwować publiczność „3×20”. Czy dla artystek improwizacji taka mobilność wiąże się z ryzykiem? Czy raczej z kuszącą dynamiką? Jakie wyzwania stawia tancerkom założenie włączenia widowni w działanie? O tym wszystkim porozmawiamy z twórczyniami wydarzenia – lub być może o zupełnie innych sprawach. W końcu to improwizacja, wszystko może się zmienić w każdej chwili.
Piątek 03.06.2022
godz. 21:00 – z artystami festiwalu rozmawia Hanna Raszewska-Kursa
BTL Lalki – kawiarnia teatralna, K. Kalinowskiego 1
Coppelia z 1870 r. była swego rodzaju fantazją science-fiction. Ch. Nuitter i A. Saint-Léon oparli libretto na nowelach E.T.A. Hoffmana i spojrzeli w przyszłość, fascynując wizją sztucznej osoby, robota, mechanicznego dziecka nauki. Nie stworzyli romantycznej baśni o czarach ani klasycznej opowieści o królewnie, lecz zwiastun epoki wynalazków i gadżetów. Dziś ta XIX-wieczna fantazja nabiera nowej mocy. Co tak zaintrygowało w niej twórczynię spektaklu Meet CoPeLia? Porozmawiamy o inspiracjach przeszłością, ale i o poszukiwaniu współczesnych środków wyrazu, adekwatnych do rzeczywistości XXI-wieku.
Sobota 04.06.2022
godz. 20:30 – z artystami festiwalu rozmawia Anna Duda
Klubokawiarnia Duży Pokój ul. I. Malmeda 3
A co, jeśli Artystoteles nie miał racji, że “matematyka jest miarą wszystkiego”? Z Anną Piotrowską i artystami Teatru Rozbark porozmawiamy o tym, jak poprzez teatr uciec od świata policzalnego i co skrywają liczby pod spodem?
Niedziela 05.06.2022
godz. 19:00 – z artystami festiwalu rozmawia Anna Duda
Gram off on, ul. H. Sienkiewicza 24
Jak oswoić wstyd? Jak zawstydzić scenę? Z Michałem Adamem Góralem porozmawiamy o tym, w jaki sposób poprzez ruch uwolnić trudne emocje i dzielić się nimi z widzami.

Hanna Raszewska-Kursa, fot. Marta Ankiersztejn

Anna Duda
Dr Hanna Raszewska-Kursa
badaczka i krytyczka tańca. Ukończyła Filologię Polską UW i Podyplomowe Studia Teorii Tańca UMFC. Odbyła studia doktoranckie w Instytucie Sztuki Polskiej Akademii Nauk, gdzie obroniła z wyróżnieniem rozprawę pt. Komizm w sztuce tańca i choreografii w Polsce w XXI w. Publikuje relacje, wywiady, recenzje na łamach drukowanych i elektronicznych, a także artykuły naukowe w monografiach i czasopismach fachowych. Autorka, redaktorka i współredaktorka publikacji książkowych, m.in. Teorii tańca w polskiej praktyce, napisanej w ramach stypendium MKiDN, wydanej w ramach Programu wydawniczego IMiT. Prowadzi kursy i warsztaty pisania o tańcu, głównie organizowane przez NGO-sy. Uczestniczka i gospodyni paneli dyskusyjnych. Prowadzi rozmowy pospektaklowe w formule tradycyjnej i w formułach eksperymentalnych, w zależności od potrzeb publiczności. Prezeska Fundacji „Myśl w Ciele”, założycielka Warszawskiej Pracowni Kinetograficznej.
Więcej informacji: https://hannaraszewska.wordpress.com/
Anna Duda
zajmuje się badaniem współczesnych form tańca i ruchu oraz treningu w teatrze fizycznym; pedagog na Wydziale Teatru Tańca w Bytomiu Akademii Sztuk Teatralnych im. S. Wyspiańskiego w Krakowie; w duecie choreograficzno-krytycznym z Anną Piotrowską realizuje projekt Obserwatorium krytyczne; współpracuje z Teatrem Rozbark w Bytomiu (Magazyn “Cechownia”); wraz z Karoliną Brzęk realizuje ongoing research pod nazwą “Siłaczka”.